Regeneracja przekładni kierowniczych krok po kroku
Regenerację maglownicy należy powierzyć specjalistom. Jest to niezwykle istotny element układu kierowniczego, który ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy.
Nasi profesjonaliści ocenią stopień zużycia poszczególnych elementów, ale też zwrócą uwagę na usterki lub ewentualne wady fabryczne. Naprawa przekładni jest skomplikowanym procesem, który trzeba wykonywać w kontrolowanych warunkach, ponieważ nie można dopuścić do zanieczyszczenia mechanizmu. Dobrze wykonana regeneracja to zarówno gwarancja przedłużenia żywotności maglownicy, jak i oszczędność w stosunku do wymiany mechanizmu na nowy.
Na czym polega regeneracja maglownicy?
Proces naprawy przekładni obejmuje dwie osobne kategorie czynności: przygotowawczą oraz właściwą naprawę.
W następujących po sobie etapach regeneracja przebiega następująco:
- Przeprowadza się demontaż przekładni z pojazdu – klient może go wykonać samodzielnie lub zlecić jego wykonanie w stacji diagnostycznej.
- Rozbiera się maglownicę (ważne, aby tym etapem zajął się specjalista, ze względu na wysokie ryzyko uszkodzenia mechanizmu), po czym wszystkie elementy zostają dokładnie wyczyszczone za pomocą specjalnej myjki, tak by usunąć nagromadzone zabrudzenia (między innymi błoto i smar).
- Piaskuje się elementy przekładni w celu usunięcia starej farby i rdzy oraz wyrównania ich powierzchni. Po piaskowaniu ponownie myje się wszystkie części, na których mógł zostać osad z piasku.
- Przystępuje się do oceny stanu poszczególnych części – niektóre z nich mogą zostać ponownie użyte, inne należy wymienić.
- Gumowe elementy zastępuje się nowymi, ponieważ nie podlegają one naprawie.
- Przeprowadza się wymianę uszczelniaczy, a także kontrolę zaworu dystrybucyjnego i gniazda łożyskowego listwy.
- Szlifuje się listwę zębatą w celu usunięcia śladów korozji oraz dopasowania do nowych uszczelniaczy, a następnie pokrywa się ją chromem.
- Dotacza się tuleje.
- Przeprowadza się ponowny montaż, który jest zadaniem trudnym, wymagającym precyzji i doświadczenia.
- Efekt regeneracji weryfikuje się podczas testu jakości na stanowisku diagnostycznym.
- Na koniec wykonuje się regulację geometrii zawieszenia.