Najczęstsze awarie maglownic samochodowych
Przekładnia kierownicza, potocznie nazywana maglownicą, pełni ważną funkcję w każdym pojeździe, mając istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Należy zatem dbać o to, by utrzymywać ją w pełnej sprawności. Maglownica pozwala na przekładanie ruchów kierownicy na płynny skręt kół samochodu. Znając jej działanie, bez problemu można zauważyć symptomy awarii.
Jak rozpoznać problemy z maglownicą?
Awarię maglownicy samochodowej da się zaobserwować już podczas jazdy. Precyzja prowadzenia jest obniżona, a podczas wykonywania skrętów słyszalne są wyraźne stuki. W takich sytuacjach niezbędna może się okazać naprawa uszkodzonej maglownicy lub jej wymiana. Interwencja mechanika jest również konieczna w sytuacjach, w których kierownica blokuje się podczas jazdy.
Zanim jednak pojawią się tak poważne objawy, warto przyjrzeć się kondycji gumowych osłon łączeń z drążkami kierowniczymi. Uszkodzenia mechaniczne mogą bowiem prowadzić do rozerwania gumy, co z kolei spowoduje przedostawanie się wody i zanieczyszczeń do środka. Przyczyną nieszczelności może być również niewłaściwy montaż obejm. Taka sytuacja prowadzi do korozji, której skutkiem jest trwałe uszkodzenie maglownicy samochodowej. Problemy z przekładnią kierowniczą mogą również wynikać z występowania większych wycieków lub zawilgocenia olejem.
Wymiana lub regeneracja maglownicy
Osoby dobrze obeznane z naprawą samochodów mogą wymienić przekładnię same, ale trzeba pamiętać o tym, że wizyta w warsztacie i tak będzie konieczna. Wymiana maglownicy łączy się bowiem nie tylko z koniecznością wymiany płynu hydraulicznego, ale również ustawieniem geometrii zawieszenia pojazdu.
Przed wymianą maglownicy może uchronić odpowiednio wczesne zdiagnozowanie zużycia osłon – wówczas wystarczy jedynie zamiana ich na nowe, co wiąże się z dużo mniejszymi kosztami.